Kan du også synes, det er svært at finde rundt i de sociale medier?
Hvis du ønsker Facebook, Instagram og LinkedIn i tal:
-
- I 2022 brugte 60% af danskere sociale medier hver dag eller næsten hver dag. (Medieudviklingen 2022, DR)
- 84% af den danske befolkning (i alderen 16-74) bruger Facebook, 56% bruger Instagram og kun en 3. del bruger LinkedIn i det første halve år af 2023.
- Facebook brugere genererer 4 millioner likes hvert minut på verdensplan.
- Juli 2022 havde Facebook 43,2% kvindelige brugere og 56,8% mandelige brugere.
- Facebook står for en fjerdedel af annoncepengene tjent gennem digital markedsføring.
- Den gennemsnittelige Instagram-bruger bruger 53 minutter på platformen om dagen.
- Omkring 70% af Instagrams brugere ser video-indhold på Stories.
- 70% af Instagrams brugere er under 35 år.
- +3 millioner danskere bruger LinkedIn, men kun omkring 8% bruger platformen dagligt.
- 57% af LinkedIns brugere er mænd og 43% er kvinder (på verdensplan).