Kan du også synes, det er svært at finde rundt i de sociale medier?

Her fortæller Emilie kort om de tre vigtigste platforme, Facebook, Instagram og LinkedIn, som du bør kende for at kickstarte din egen SoMe rejse til at markedsføre din virksomhed. I videoen beskriver hun blandt andet, hvordan du skal anse målgruppen på de forskellige platforme, hvilken type indhold du skal poste der, og hvilke styrker hver platform har – alt sammen på under 3 minutter.

 

 

 

 

 

Hvis du ønsker Facebook, Instagram og LinkedIn i tal:

    • I 2022 brugte 60% af danskere sociale medier hver dag eller næsten hver dag. (Medieudviklingen 2022, DR)
    • 84% af den danske befolkning (i alderen 16-74) bruger Facebook, 56% bruger Instagram og kun en 3. del bruger LinkedIn i det første halve år af 2023.
    • Facebook brugere genererer 4 millioner likes hvert minut på verdensplan.
    • Juli 2022 havde Facebook 43,2% kvindelige brugere og 56,8% mandelige brugere.
    • Facebook står for en fjerdedel af annoncepengene tjent gennem digital markedsføring.
    • Den gennemsnittelige Instagram-bruger bruger 53 minutter på platformen om dagen.
    • Omkring 70% af Instagrams brugere ser video-indhold på Stories.
    • 70% af Instagrams brugere er under 35 år.
    • +3 millioner danskere bruger LinkedIn, men kun omkring 8% bruger platformen dagligt.
    • 57% af LinkedIns brugere er mænd og 43% er kvinder (på verdensplan).