Hvorfor skal man have en visuel identitet?
Hos wayfab arbejder vi også med visuelle identiteter. For de kunder der allerede har en, bruger vi den til at skabe grafik og kampagner – men for andre kunder, er vi med til at skabe den.
En stærk visuel identitet er afgørende på flere forskellige måde, og her får du 6 hurtige grunde til, at du skal have en visuel identitet til dit brand eller din virksomhed:
1. Gør dit brand genkendeligt
En konsekvent visuel identitet hjælper kunderne med at genkende og huske dit brand midt i havet af konkurrenter. Når dit brand skiller sig ud visuelt, bliver det nemmere for kunderne at huske – og derfor også at vælge dine produkter eller tjenester frem for andre.
2. Professionalisme og troværdighed
En veldesignet visuel identitet formidler professionalisme og opbygger tillid hos potentielle kunder. Når din online tilstedeværelse ser poleret og sammenhængende ud, indgyder det tillid til dit brand og gør kunderne mere tilbøjelige til at foretage et køb.
3. Differentiering fra konkurrenterne
På en overfyldt online markedsplads, er den første måde du adskiller dig fra konkurrenterne ved at have en unik visuel identitet. Samtidig hjælper det dig med at skabe en tydelig position i forbrugernes bevidsthed. Det giver dig mulighed for at fremhæve, hvad der gør dit brand specielt, og hvorfor kunderne skal vælge dig frem for alternativer.
4. Ensartethed på tværs af platforme
En god visuel identitet sikrer konsistens på tværs af alle online platforme, hvor dit brand er til stede, herunder dit websted, profiler på sociale medier, e-mail nyhedsbreve og online annoncer. Konsistens forstærker brandgenkendelse og forstærker dit brands budskab og værdier.
5. Skab følelsesmæssig forbindelse
Visuelle elementer som farver, skrifttyper, mønstre og billeder spiller en afgørende rolle når du skal vække følelser og skabe en relation til din målgruppe. En gennemtænkt udformet visuel identitet skal give genlyd med kundernes værdier, forhåbninger og livsstil og så du allerede fra starten lægger grundstenene for loyalitet mod dit brand.
6. Mindeværdighed
En mindeværdig visuel identitet efterlader et varigt indtryk på kunderne, hvilket øger sandsynligheden for gentagne køb og mund-til-mund-henvisninger. Når kunder har positive associationer til dit brands visuelle elementer, er der større sandsynlighed for, at de husker dit brand, når de har brug for dine produkter eller tjenester igen.
Det helt korte svar på hvorfor man skal have en visuel identitet
En visuel identitet essentiel for online salg, fordi den øger genkendelse og kendkald, etablerer professionalisme og troværdighed, adskiller dit brand fra konkurrenter, sikrer konsistens på tværs af platforme, fremmer følelsesmæssige forbindelser med kunder og gør dit brand mere mindeværdigt og genkendeligt i det digitale landskab.
Vil du vide mere om, hvordan vi hos wayfab kan hjælpe dig visuel identitet og grafisk design, så læs mere her.
Få hjælp til grafisk design, logo og visuel identitet
Grafisk design handler ikke kun om at skabe noget, der er flot at se på. Det handler i høj grad også om at kunne formidle kundens budskaber og opbygge en forbindelse til målgruppen.
Har du brug for at få lavet en visuel identitet, der skaber et varigt indtryk? Så er Runa og resten af team wayfab klar til at gribe dig. Læs mere om hvordan vi kan hjælpe dig med grafisk design her.