Google AdWords findes ikke længere – i hvert fald ikke under det navn. I 2018 tog Google en stor beslutning og besluttede sig for at rebrande deres annonceringssystem. Resultatet? Google Ads.
Artikler om Web & Grafisk Design
Velkommen til vores side med artikler om alt indenfor web, grafiskdesign og kommunikation
Her deler vi ud af vores viden og inviterer dig “behind the scenes” i vores skønne reklamebureau i Aarhus
Vores mål er at gøre grafisk design, SEO, web og sociale medier så gennemskueligt for dig som overhovedet muligt.
Den ultimative hjemmeside til din frisør salon: Sådan skiller du dig ud!
Opgrader din frisør salon med en responsiv og SEO-optimeret hjemmeside. Skab et unikt design, der tiltrækker og konverterer kunder. Læs vores guide til, hvordan du skiller dig ud online med en effektiv hjemmeside til din frisørsalon!
Hvorfor skal man have en visuel identitet?
Få 6 hurtige grunde til, at du skal have en visuel identitet til dit brand eller din virksomhed. Læs wayfab artiklen: Hvorfor skal man have en visuel identitet?
Logo design-battle: Grafisk designer vs. Logo generator
Dit logo betyder mere for din virksomhed end du aner! Det er en identitetsmarkør, der formidler din virksomheds essens. Vi har testet hvordan AI og online generators, vil løse de opgaver vi som kreativt grafisk bureau sidder og løser til dagligt.
3 gode grunde til at investere i et professionelt logo design
Et professionelt logo design og en gennemarbejdet logopakke formidler professionalisme & er med til at etablere troværdighed. Læs mere om logo design hos wayfab her.
3 trin: Sådan skaber vi fængende visuelle identiteter
Det har vi spurgt vores dygtige grafiske designer Runa om. Hun er nemlig vores hemmelige våben, når det kommer til at skabe både logoer og lækre visuelle identiteter for vores kunder. I denne blog kan du læse om hvordan, hun blandt andet samler inspiration og omsætter dette til færdige identiteter, logoer og grafiske designs.
Hvor mange penge skal man bruge på Google Ads?
Det er lidt det samme som at spørge: “Hvor mange penge skal man bruge på at købe en bil?”. For det kommer helt an på, hvor hurtigt det skal gå, hvor vildt maskinrummet skal være, og hvor langt du vil køre literen.
Kan Google Ads betale sig?
It depends. Hvis du gør det ordentligt, passer dine kampagner og bruger det strategisk: Helt sikkert. Men hvis du kun har tid til at gøre det halvt og ikke får optimeret på det løbende, så er vores anbefaling, at du måske venter med at skyde penge efter Google.
Leder du efter et reklamebureau i Aarhus?
Hos wayfab er vi ikke bare specialister i SEO og Google Ads. Vores reklamebureau er faktisk bygget på tanken om at gå skidtet tilbage og skabe brugervenlige WordPress hjemmesider, lækre opsætninger i trykte medier og ikke mindst gafisk design til at understøtte både din hjemmeside og visuelle identitet. Læs videre for at opdage, hvordan vi kan hjælpe dig med grafisk design, WordPress hjemmesider, SEO og Google Ads.
Hvad er Google Shopping?
Sælger du produkter online? Så er Google Shopping et must. Google Shopping er den del af Google Ads, der fokuserer på at vise produkter fra webshops direkte i søgeresultaterne.
Hvorfor bruge Google Ads?
Her kan du læse om hvorfor bruge Google Ads. Ex. fordi du kan blive synlig på Google fra dag ét. Du kan ramme potentielle kunder, der aktivt søger efter dine produkter.
Hvad er forskellen på SEM og Google Ads?
SEM, som står for Search Engine Marketing, er en overordnet markedsføringsstrategi, der fokuserer på søgemaskiner som Google. SEM dækker over både betalt annoncering og organiske søgemaskineoptimering.
Hvad koster Google Ads?
Det er lidt det samme som at spørge: “Hvad koster en bil?”. For det kommer helt an på, hvor hurtigt det skal gå, hvor vildt maskinrummet skal være, og hvor langt du vil køre literen.
Hvad er Google Ads?
Google Ads er kort fortalt betalt annoncering via Googles søgeresultater og display network. Google Ads giver mulighed for at nå ud til et bredt online publikum.
Kan man selv annoncere på Google Ads?
Der findes mange rigtig gode ressourcer, guides og værktøjer online, hvor du kan lære de grundlæggende principper for annoncering på Google. Kvaliteten kan godt være lidt svingende – og du bør være særlig opmærksom på, hvornår det er fra, da Google Ads er i konstant forandring.
Hvordan SEO-optimerer man selv sin hjemmeside? 10 SEO tips
Hvordan SEO-optimerer man selv sin hjemmeside? 10 SEO tips. wayfabs SEO-team har lavet en liste med de 10 vigtigste elementer når du laver SEO på din egen hjemmeside.
Kan man selv lave SEO?
Stort set uanset hvem du er, kan du selv gå i gang med at lave SEO på din hjemmeside. Men … det er faktisk ikke nødvendigvis så nemt, som det ser ud.
Hvad er forskellen på SEO og SEM?
SEO (Søgemaskineoptimering) handler om at forbedre din hjemmesides placering i søgeresultaterne uden at betale for det. SEM (Søgemaskinemarkedsføring) omfatter både betalt annoncering og SEO-strategier for at få bedre synlighed.
Hvad er SEO?
SEO står for søgemaskineoptimering og er en digital markedsføringstrategi, der bruges til at forbedre din hjemmesides synlighed og placering på søgemaskiner som Google. Målet med SEO er at øge relevant organisk trafik til din hjemmeside, ved at fortælle hvad du har på din side – på en måde der er optimal for Googles søgemaskine.
Kommunikativ identitet vs. Visuel identitet
Når vi taler om markedsføring og branding, er der to vigtige begreber, der ofte dukker op: kommunikativ identitet og visuel identitet. Disse to elementer spiller en afgørende rolle i opbygningen af en virksomheds image og påvirker direkte dens succes på markedet. Lad os udforske forskellen mellem dem og forstå, hvorfor begge er så vigtige.
Sociale medier – A til Z huskeregler
Sociale medier verdenen kan være lidt af en jungle at navigere i, men med nogle simple og sjov huskeregler vil vi forsøge at gøre det lidt nemmere for dig. Her får du sociale medier huskeregler fra A til Z.
3 vigtige begreber for digital markedsføring
Hos wayfab sørger vi for at gøre det let for dig at forstå og navigere i digital markedsføring, læs mere her om 3 af de vigtigste begreber.
Lær et nyt branchesprog: Sociale Medier
Synes du det er svært at forstå sociale medie begreber som engagement, impressions, reach og awareness? Måske du har hørt, at de spiller en afgørende rolle i at opbygge en stærk online tilstedeværelse og connecte med dit publikum på en meningsfuld måde. Læs artiklen for at lær mere om, hvad de betyder.
God storytelling er lig med nem markedsføring
Har du nogensinde hørt udtrykket; vi spiser med øjnene? Hvis ikke maden ser lækker ud, får vi højst sandsynligt mindre lyst til at spise den. Samme koncept gælder også markedsføring, og det er derfor sindssygt vigtigt at have den rigtige fortælling om dit brand – nemlig en god storytelling.
Hvorfor bruge AI til at skrive blogposts?
Hos wayfab stræber vi altid efter innovative løsninger, der kan forenkle og forbedre vores kunders kreative rejse. I dag er vi begejstrede for at præsentere dig for AI, der kan revolutionere måden, du skriver blogindlæg på. I denne artikel vil vi dykke ned i AI-verdenen og udforske, hvordan det kan være med til at skabe fremragende blogindhold. Hvem bedre til at skrive et blogopslag om AI end AI selv? Derfor vil de følgende afsnit være skrevet af AI, hvortil vi fra wayfab giver vores bud i konklusionen på, om AI er noget værd, når det kommer til at tekstforfatning.
Lær at navigere mellem de sociale medier
Kan du også synes, det er svært at finde rundt i de sociale medier? Her giver Emilie et kort overblik om de tre vigtigste platforme, nemlig Facebook, Instagram og LinkedIn.
Vi er godkendte SMV:Digital rådgivere
Vi er godkendte SMV:Digital rådgivere, og du kan derfor trygt regne med, at vi guider dig hele vejen. Vi har styr på processen og ved, hvordan du bedst muligt opnår dine ambitioner for digitalisering, så din virksomhed er klar til fremtiden.
Tekstforfatning A – Z
Vi giver dig her råd om tekstforfatning fra A-Z. Det handler nemlig om meget andet end blot at skrive en tekst. For sådan nogle kommunikationsspecialister, som vi har hos wayfab, er tekstopgaver fede opgaver.
3 tips til at få styr på din grundlæggende SEO
Det der virkede i går, virker måske ikke i morgen. Man skal hele tiden være up to date, også på sin hjemmeside. Ellers risikerer du at blive overhalet indenom. Er løsningen et redesign? Synes du, at SEO er ret teknisk? Og ved du ikke, hvor du skal starte? Vi giver dig her 3 tips til at få styr på din hjemmesides grundlæggende SEO.
Bliv klar til forårets tilskudspuljer
Er du klar til at SMV:Digitals tilskudspuljer for foråret åbner? Eller skal wayfab hjælpe dig? Når forårets tilskudspuljer åbner, skal du have din ansøgning klar. Det betyder, at du skal være klar over, hvad du søger tilskud til, og hvad dine vækstambitioner er. wayfab hjælper dig gerne med at få et overblik og planlægge dit forløb, så du får mest muligt ud af det.
Reklamebureau i Aarhus – Sådan finder du det rigtige
Et reklamebureau er ikke bare et reklamebureau. Alle har forskellige kompetencer, tilgange og værdier. Når du skal finde det reklamebureau i Aarhus, som passe bedst til din virksomhed og dens behov, kan du sammenligne netop jeres kompetencer, tilgange og værdier for at se, hvor godt et match i er.
Hvilke farver skal jeg vælge?
Farver påvirker os mennesker, også mere end vi lige går og tror. Vores hverdag er fyldt med farvepsykologi, som er blevet tillært i løbet af livet. Der vækkes følelser i os, når farver er i spil, og som oftest skal bestemte ting have en bestemt farve for at “passe ind” i det, vi kender. Derfor skal du nøje overveje, hvilke farver du vælger.
Storytelling – Sådan får du andre til at huske dit brand
Har du nogensinde fået fortalt en god historie? Sådan en du har fortalt videre, eller i hvert fald aldrig glemt, fordi den var så god, spændende eller sød? Måske der dukker en historie op hos dig i det, at du læser med her. Historier hænger nemlig fast, og de fortælles videre. Netop derfor er storytelling en vigtig del af dit brand.
SMV:Digital – Få tilskud til digital vækst
Går du med en drøm om at vækste din virksomhed digitalt, så har du måske hørt, at du hos SMV:Digital kan søge om tilskud til digital vækst på op til 100.000 kr. Hvis ikke, så lad os præsentere dig for en fantastisk mulighed.
Sådan finder du den rigtige skrifttype
Der findes mange forskellige skrifttyper derude, hver med sit eget udtryk. Det kan derfor godt være lidt af en jungle at finde rundt i, når du skal vælge den helt rigtige skrifttype til din virksomhed og dit brand. Vi vil dog forsøge at give dig indblik i junglen og give dig klarhed over, hvordan du finder frem til den helt rigtige.
Derfor er en onepager nok for dig og din virksomhed
Klar, parat, kom online i en fart. Med en onepager kommer du hurtigt ud over stepperne og bliver synlig online. Slut med at gå glip af potentielle kunder og indtjening, fordi du ikke “eksisterer” på det store internet.
5 grunde til at planlægge dit SoMe indhold
Sidder du sommetider med følelsen af, at SoMe indhold er lidt som at skulle opfinde den dybe tallerken igen og igen og igen? Så kan løsningen på dit problem være at planlægge dit indhold, så du altid ved, hvad der skal postes, hvornår det skal postes, og hvor det skal postes. Vi giver dig i hvert fald 5 grunde til at planlægge dit SoMe indhold.
Brug fire øjne princippet i dit arbejde
Det kan være utrolig svært at se sine egne fejl eller at se sit eget arbejde fra andre vinkler. Derfor er det en god ide at benytte sig af fire øjne princippet, så du kan undgå sjuskefejl og misforståelser i dit arbejde.
Tips og tricks til at skrive aktive tekster
Tror du, at aktive tekster er sådan nogle med animation og grafiske illustrationer, der danser ind over ordene? Så er du kommet til det helt rette sted. For som du nok allerede nu har opdaget, så er der ikke mange ord, der danser i det her blogindlæg. Til gengæld vil vi mægtig gerne fortælle dig om, hvordan de får aktive tekster ved at droppe de passive verber.
3 metoder til en bedre SEO med din virksomheds blog
Vi har tidligere fortalt, hvordan du skal komme i gang med din virksomheds blog. Når du har fået den op at køre, så kan du lige så godt slå to fluer med ét smæk. En virksomheds blog kan nemlig give bedre SEO, fordi du skriver indlæg om relevante emner for din virksomhed og dens modtagere.
Lever trykte medier stadig?
Spørgsmålet om trykte medier og deres eventuelle udløbsdato bliver stillet igen og igen. Vi har haft samtalen mange gange, og hver gang kommer vi frem til: Ja, trykte medier lever stadig. Men med tidens udvikling har de trykte medier også udviklet sig. Hvor de førhen var dagligdag, ses de i dag mere som en luksus.
Ny hjemmeside overvejelser – Det skal du overveje, inden du går i gang
En ny hjemmeside kræver overvejelser, og det kan til tider virke uoverskueligt at skulle tage stilling til så mange spørgsmål på én gang. Det er derfor en god ide at forberede dig, inden du går i gang. Så har du en idé om, hvad slutresultatet skal være, og hvor omfattende processen bliver.
Hos wayfab har vi mange års erfaring med udvikling og optimering af hjemmesider. Og vi ved, at hvis du skal have en ny hjemmeside, så kan der være mange nye ting at forholde sig til, alt efter hvor kompleks og udvidet hjemmesiden skal være. Vi vil derfor gerne give dig en god start og her fortælle dig, hvad du skal tænke over, inden du skal have en ny hjemmeside.
Logo design og visuel identitet – Hvad er forskellene og sammenhængen?
Den grafiske verden kan være lidt af en jungle. Logo design, visuel identitet, branding, udtryk, design guides og meget mere, kan være svært at overskue, hvis du ikke har en grafisk designer med på holdet. Det har vi heldigvis hos wayfab. Derfor vil vi forklare dig, hvorfor du ikke nødvendigvis kan adskille logo design og visuel identitet, og hvad forskellene er på de to begreber.
Tekstforfatning: Sådan skriver du levende tekster med tillægsord
Tekster er som planter, de er flottest, når de er i live, og knap så flotte når de er døde. Hvis du vander dem, plejer dem, og giver dem lidt kærlighed, så gror de. Hvis du tror, at de vokser af sig selv, så tager du grueligt fejl. Derfor vil vi nu give vores tips til, hvordan du får dine tekster til at blive lige så flotte som frodige planter.
Kom i gang med din virksomheds blog
“Hey bloggen!” Er ikke kun et fænomen, som eksisterer på internettet for influencere. Det er så meget mere end det. Du kan bruge en blog til at dele ud af din viden, vise dine kompetencer, styrke din SEO, trække trafik til din hjemmeside og skabe forbindelse til dine sociale medier.
Guide: Undgå ‘man’, og skriv bedre tekster
Har du også en dårlig vane med at bruge ‘man’ hver gang du skriver? Måske er det fordi, at du ikke ved hvem, der lige kunne stå i stedet for ‘man’. Eller måske har du slet ikke tænkt over, at du bruger ‘man’. Men uanset hvad, så er ‘man’ med til at skabe en distance mellem dig og din modtager. Vil du skrive bedre tekster, så skal du undgå ‘man’
Guide: Sådan skriver du fab SoMe tekster
Vil du gerne fange dine følgeres opmærksomhed på de sociale medier og tryllebinde dem i dine formidable SoMe tekster? Så er der her 4 tips til at skrive SoMe tekster, der bare fungerer.
Tone-of-voice: Hvilken lyd har din virksomhed?
Alt, hvad du kommunikerer som virksomhed, har en lyd. Lyden er ikke bare en lyd, den er mere end det. Den kan være larmende, høflig, uformel, distanceret, humoristisk eller noget helt sjette. Det vigtigste er, at du har taget stilling til din virksomheds lyd, jeres tone-of-voice.
Har du prøvet digital markedsføring på klippekort?
Anne-Dorthe Bertelsen er stifter og ejer af humanum. Hun kom til wayfab tilbage i april måned med ønsket om at synliggøre sin uddannelsesvirksomhed gennem digital markedsføring. Hos wayfab kan du få hjælp til diverse opgaver og benytte alle vores kompetencerne med et klippekort. Det giver dig mulighed for at få en løsning tilpasset lige præcis din virksomhed.
Sådan skaber du en visuel identitet for din virksomhed
Visuel identitet, brand identity eller grafisk identitet. Kært barn har mange navne, men det gør ikke begrebet mindre vigtigt. Vi vil derfor forklare, hvad du skal vide om visuel identitet.
Derfor er et redesign af din hjemmeside en god investering
Det der virkede i går, virker måske ikke i morgen. Du skal hele tiden være up to date, også på sin hjemmeside. Ellers risikerer du at blive overhalet indenom. Er løsningen et redesign? Vi giver vores bud her.