Spørgsmålet om trykte medier og deres eventuelle udløbsdato bliver stillet igen og igen. Vi har haft samtalen mange gange, og hver gang kommer vi frem til: Ja, trykte medier lever stadig. Men med tidens udvikling har de trykte medier også udviklet sig. Hvor de førhen var dagligdag, ses de i dag mere som en luksus.
[read_meter]
Hvad er trykte medier?
Skåret ind til benet, så indebærer trykte medier de fleste offline medier. Det er magasiner, foldere, visitkort, etiketter bøger og meget mere. Det er en samlet betegnelse for alt det, der bærer et påtryk. Kort sagt: et fysisk produkt med tryk.
Hvorfor vælge trykte medier?
Trykte medier giver læseren mulighed for at koble fra. Smække benene op, læne sig tilbage og nyde følelsen af kvalitetspapir mellem fingrene. For mange forbindes de med en bestemt føles. Det kan være en tradition, et minde eller noget helt tredje. Men som afsender skal du også have noget ud af at vælge et trykte medie.
Fuld fokus fra modtageren
For mange mennesker er fordybelse og ro vigtigt, specielt hvis hverdagen er travl og ikke byder på mange pauser. Med trykte medier får du pausen, når du slipper for notifikationer fra spil eller andre forstyrrende elementer.
Ved eksempelvis magasiner eller bøger, kan din modtager nemlig ikke bare klikke videre eller væk, fordi der lige popper en notifikation eller lignende op. Her bliver din modtager ikke forstyrret af, at det er tid til at malke køer eller samle diamanter. Tværtimod er modtagerens fulde fokus på dit produkt og dit budskab.
Tages ofte mere seriøst
En anden årsag til, at trykte medier stadig lever, er, at det er et godt redskab til at blive taget mere seriøst. Selvom tiden udvikler sig og sociale medier bliver mere og mere anerkendt, når det gælder markedsføring og branding, så er troværdigheden bare ikke i top. Det skyldes, at sociale medier er et sted, hvor alle har en fri stemme, og hurtigt kan komme til orde. Det kan derfor være svært at tage alle afsendere seriøst, fordi det skinner igennem, hvis der ikke er brugt tid og ressourcer på budskabet og produktet.
Magasiner, bøger, flyers og lignende er ikke noget, du bare lige smækker sammen. Det kræver kompetencer og ressourcer at levere et godt trykt produkt. Og det ved modtageren. Derfor krediterer modtageren afsender ved at tage de trykte medier mere seriøst, hvis produktet er godt.
Lokalområder
Med trykte medier som foldere, små magasiner eller visitkort, har du mulighed for at ramme et meget specifikt geografisk område. Hvis du eksempelvis skal informere om en begivenhed i en ejerforening eller fortælle gode historier fra den lokale idrætsforening, så er dine budskaber ikke nødvendigvis relevante for alle. De er kun relevante for dem, der bliver berørt af begivenheden i ejerforeningen, eller dem der har et tilhørselsforhold til idrætsforeningen.
Med de trykte medier, kan du begrænse din målgruppe helt ned til husstande, så du er sikker på at ramme lige præcis de personer du ønsker – selv dem som ikke er online.
Rammer en ældre målgruppe
Og netop den gruppe som ikke er online, er ofte den ældre målgruppe. De har været vant til, at få al deres information og underholdning offline. Så har du en ældre målgruppe, så er de trykte medier i den grad i live.
For den ældre målgruppe kan der også være tradition forbundet med noget på tryk. Hele deres liv har avisen været fysisk og reklamerne har de hentet i postkassen, ikke inde på internettet. De er vant til at blive kommunikeret til gennem trykte medier, så for dem er det ikke et tilvalg, men en naturlig del af hverdagen.
Ja, trykte medier lever
Hos wayfab mener vi bestemt ikke at trykte medier er døde og borte. Og vi tror faktisk heller ikke, at de nogensinde dør. Formålet og mængden ændrer sig dog. Men for mange forbindes trykte medier med ro, og med tiden er det for mange også blevet en hverdags luksus. Den tid vi lever i lige nu, har stor fokus på mediation, mindre stress og pauser fra dagligdagslivet. Her er trykte medier et stærkt redskab til at nå din modtager, og så endda når de har sænket hverdagens parader.
Benytter du dig allerede af trykte medier, men synes de trænger til en nutidigt touch? Eller ønsker du at give dig i kast med det? Det kan være magasiner, visitkort, fagblade, flyer, etiketter, brochurer eller noget helt syvende, så tag fat i os allerede i dag. Vi sidder klar til at hjælpe dig fra start til slut og helt i mål. Giv os et kald på 6026 1830 eller kontakt os via formularen.