Det der virkede i går, virker måske ikke i morgen. Du skal hele tiden være up to date, også på din hjemmeside. Ellers risikerer du at blive overhalet indenom. Er løsningen et redesign? Vi giver vores bud her.
[read_meter]
Hvad er grundlæggende SEO?
SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization – på dansk søgemaskineoptimering. SEO handler om, at gøre din hjemmeside synlig online for søgemaskinerne. Det kan være Google, Bing, Yahoo eller en helt fjerde.
Den grundlæggende SEO handler om, at du har en optimeret, sikker hjemmeside med relevante søgeord, så Google ikke straffer dig, og giver dig en dårlig rangering. De fleste brugere finder nemlig det, de leder efter på de første sider, når de laver en søgning. Derfor er det altafgørende, at du har en god placering, hvis du vil ses af potentielle kunder og samarbejdspartnere.
For at få styr på den grundlæggende SEO, er der et par ting, du skal have viden om. Vi har derfor samlet tre tips til, at du kan få styr på din grundlæggende SEO.
Kend de relevante søgeord for netop din virksomhed
Det første skridt til at få styr på din grundlæggende SEO er at beslutte, hvad du gerne vil findes på. Hvilke søgeord er relevante for lige netop dig og din virksomhed. Når du skal vælge dine relevante søgeord, skal du både vælge dem, der matcher din virksomhed, men også dem som er populære, og mange vil søge på.
Hvis du eksempelvis er en blomsterhandler i Brabrand, så vil populære søgeord være:
- Blomsterhandler Aarhus
- Blomsterhandler Østjylland
- Bestil buket online
De er populære, fordi de er brede, og der er mange blomsterhandlere, som bruger disse søgeord. Når du så skal finde nogle, der passer til præcis din virksomhed, så skal du vælge din virksomheds navn, din virksomheds præcise geografiske område, og hvis du sælger noget unikt, så er det også en god ide at tage det med.
Det vigtigste er, at du ikke vælger ord, som ikke passer til din, for det kan Google godt regne ud. Så selv om ejeren af blomsterbutikken giver en slikkepind til alle børn, der kommer med deres forældre, så er slikkepind ikke et relevant søgeord, og vil ikke styrke din grundlæggende SEO.
Undgå fake tekst for at styrke din grundlæggende SEO
Det har tidligere været muligt at snyde søgemaskinerne til en høj SEO-score ved at skrive med usynlig tekst. Altså tekst i samme farve som baggrunden på din hjemmeside. Så kunne man både får mange og relevante ord, som ikke behøvede at være synlige for den besøgende på din hjemmeside. Det er dovent og det er kæmpe NO GO. Både fordi at arbejdet skal udføres ordentligt, og fordi time change og søgemaskinerne bliver kun klogere.
Hvis du i dag vil blive fristet til at skrive med usynlig tekst, så vil du blot blive straffet af søgemaskinerne og få en dårlig placering. Dit forsøg på at styrke din grundlæggende SEO vil være mislykket.
SSL-certifikat
Hvis du vil nå helt i mål med din grundlæggende SEO, så skal du have styr på dit SSL-certifikat. Et SSL-certifikat er en sikkerhedsteknologi, der gør det muligt at skabe en sikker, online forbindelse mellem en browser og en server. Det betyder, at de besøgende på din hjemmeside kan færdes sikkert, og ikke risikerer at få stjålet oplysninger eller andet.
Hvis du ikke har et SSL-certifikat vil Google straffe dig ved at forringe din SEO. Det vil i sidste ende betyde, at du mister en god placering ved søgninger, og ender langt, langt væk fra side et. Dermed risikerer du også at en del af dem, der besøger din hjemmeside, forsvinder. Simpelthen fordi, du ikke længere har den gode placering, hvor potentielle kunder og samarbejdspartnere bliver eksponeret for din hjemmeside.
Føler du dig ikke helt som en SEO-specialist?
Og har du brug for hjælp til at få styr på din grundlæggende SEO eller styrke og udvikle din SEO endnu mere? Så kan wayfabs seo-specialist hjælpe dig. Giv os et kald på 6026 1830 eller kontakt os via formularen nedenfor. Så hjælper vi dig med at blive synlig online.
Se vores SEO priser her.