Hvad er SEO?
SEO står for søgemaskineoptimering og er en digital markedsføringstrategi, der bruges til at forbedre din hjemmesides synlighed og placering på søgemaskiner som Google. Målet med SEO er at øge relevant organisk trafik til din hjemmeside, ved at fortælle hvad du har på din side – på en måde der er optimal for Googles søgemaskine.
Identificer de rigtige søgeord
SEO består af en række elementer som, hvis du gør det korrekt, understøtter de søgeord, som dine kunder og potentielle kunder bruger, når de skal finde dit produkt eller service på Google eller Bing. For ikke at famle i blinde, når du går i gang med SEO, er det vigtigt, at du får identificeret din virksomheds søgeord, inden du går i gang.
Din hjemmesides indhold
Din hjemmeside består af indhold: billeder, tekster, videoer. Det er ikke kun vigtigt for Google, at dit indhold er helt i top – det er faktisk også temmelig vigtigt for brugeren af din hjemmeside, at du optimerer dit indhold og giver god kvalitet.
Det gode er, at hvis du laver godt indhold til din bruger, så vil Google også ofte synes om dit indhold.

Teknisk SEO
SEO støtter også på et teknisk ben, hvor elementer som hurtig sideindlæsning, mobilvenlighed og en letforståelig webstruktur spiller en vigtig rolle. Det smukke ved teknisk SEO er, at det følger et ret struktureret sæt regler, som gør det til et godt startsted, hvis man aldrig har lavet SEO før.
Men som med alt digital markedsføring, er det vigtigt at huske, at søgemaskinernes algoritmer hele tiden optimeres og laves om. Derfor kan man ikke læne sig tilbage, selvom du har optimeret din det tekniske på din hjemmeside.
Du kan læse videre her i vores vidensbank: “Hvad er forskellen på SEO og SEM?“
Har du brug for hjælp til SEO?
Hos wayfab har vi både teknisk know-how og speciale i godt indhold – den perfekte kombi, når der skal laves SEO. Kontakt vores kommunikations specialist Anne her.